HOGE RAAD | SEO CONTENT CAMPAGNE | Altijd en overal juridische kennis


Opdrachtgever: De Hoge Raad | HR KennisApp
Doel: App-gebruik stimuleren onder medewerkers
Middel: Serie promotievideo’s voor en na de lancering
Ingezet op: Website, Hoge Raad Intranet, inpandige beeldschermen

Meer weten over de promotie van een nieuwe app met video

“Samenwerken met een gezonde dosis humor”

Voor de introductie van de KennisApp binnen de eigen organisatie heeft de Hoge Raad The OneMinute Company gevraagd dit visueel te ondersteunen. Deze samenwerking heeft geleid tot een drietal goede en mooie filmpjes die het gebruik van de KennisApp binnen de Hoge Raad zeker zal intensiveren.

De samenwerking met The One Minute Company is erg prettig en constructief. Naast kennis, ervaring, inzet en doortastendheid, wat leidt tot mooie producten en resultaten, brengt The One Minute Company ook een gezonde dosis humor mee wat het erg prettig maakt om met ze samen te werken.

THEO VAN BERGEN
Manager Kenniscentrum | Hoge Raad der Nederlanden

GEDEELTE UIT ÉÉN VAN DE STORYBOARDS

Overzichtelijke storyboards als blueprint
Om het videotraject inzichtelijk te maken werken wij vanuit een storyboards waar de storyline op aangegeven is. Een inspirerend proces document. Zo borgen we dat iedere stakeholder binnen het project helder voor ogen heeft hoe de One Minute Video eruit komt te zien.

SEO Content Campagne | altijd en overal juridische kennis

Februari 2018 | HR KennisApp Teaser | One Minute Introduction Video | Met een knipoog naar ‘Even Apeldoorn bellen’

April 2018 | HR KennisApp First Users | One Minute Product Video

Juni 2018 | HR KennisApp 9 Gebruikers-tips | One Minute Tips&tricks Video | Juni

Nieuwe app? Promotievideo zorgt voor actief gebruik

Uitgangspunten in de testimonialvideo’s
1. Nieuwsgierig maken van gebruikers
2. Inspiratie leidt tot actie
3. Belemmeringen wegnemen en gebruikers aandacht geven

Hoe zorg je voor actief gebruik van een app
Stel je voor: je hebt een fantastische app ontwikkeld. Hoe zorg je er dan voor dat hij ook actief gebruikt wordt door zoveel mogelijk collega’s? Deze vraag stelde Theo van Bergen bij de bibliotheek van de Hoge Raad aan ons: “Kunnen we een video laten produceren waarmee we het gebruik van de app stimuleren?”

Overal en altijd ‘fact-checken’
De bibliotheek van De Hoge Raad ontwikkelde de app zodat de 250 advocaten en rechters altijd en overal toegang kregen tot alle Nederlandse databanken. Want stukken lezen, dat is wat zij dagelijks doen om hun werk voor te bereiden. Telkens de bevindingen checken aan de hand van feiten en onderzoeken. Voorheen was deze informatie alleen beschikbaar via hun PC en waren er verschillende wachtwoorden nodig; best omslachtig dus. Met de nieuwe app kunnen de Hoge-Raad-collega’s de nodige informatie zelfs in de trein raadplegen.

Aandacht voor de tevreden succesvolle eindgebruiker en zijn verhaal

Zorg ervoor dat uw video’s bekeken worden!
One Minute Video’s als beschreven zijn op veel verschillende manieren in te zetten in een effectieve campagne waarin verschillende media elkaar versterken. Wilt u een middag sparren met een expert van The One Minute Company om helder te krijgen welke mediastrategie het beste bij uw organisatie past?

Meer informatie Bestellen