gemeente zutphen | SEO CONTENT CAMPAGNE | zutphenvandetoekomst.nl


Opdrachtgever: Gemeente zutphen | energie transitie
Doel: draagvlak creatie, gebruik project ambassadeurs
Middel: Serie diverse video’s, aansluitend op proces
Ingezet: bioskoop, projectpage, social media van derden

Meer weten over de ondersteuning van een project met videotraject

“goed en met humor samengewerkt”

Sikko is een enthousiasmerende en zeer creatieve filmprofessional met wie ik goed en met humor heb samengewerkt. Hij heeft geholpen het onderwerp duurzaam en aardgasvrij wonen op een aansprekende manier breed onder de aandacht te brengen.

Waardering ook voor de betrokkenheid waarmee hij Zutphense scholieren heeft begeleid in het maken van een eigen filmpje.

DANIELLE VAN WIERINGEN
Senior communicatieadviseur | I.O. Gemeente Zutphen

GEDEELTE UIT ÉÉN VAN DE STORYBOARDS

Overzichtelijke storyboards als blueprint
Om het videotraject inzichtelijk te maken werken wij vanuit een storyboards waar de storyline op aangegeven is. Een inspirerend proces document. Zo borgen we dat iedere stakeholder binnen het project helder voor ogen heeft hoe de One Minute Video eruit komt te zien.

SEO Content Campagne | Stakeholders aan het woord

April 2018 | Thema-teaser | One Minute Introduction Video | Speelfilm met wijkbewoners als acteur in de wijk

Augustus 2018 | Vragenrondje | One Minute Testimonial Video

November 2018 | Eerste initiatiefnemers | One Minute Tips&tricks Video

Juni 2019 | Leerlingen over aardgasvrij Zutphen | One Minute Testimonial Video | Want wij zijn de toekomst!

Nieuwe app? Promotievideo zorgt voor actief gebruik

Uitgangspunten in de testimonialvideo’s
1. Nieuwsgierig maken van gebruikers
2. Inspiratie leidt tot actie
3. Belemmeringen wegnemen en gebruikers aandacht geven

Hoe zorg je voor actief gebruik van een app
Stel je voor: je hebt een fantastische app ontwikkeld. Hoe zorg je er dan voor dat hij ook actief gebruikt wordt door zoveel mogelijk collega’s? Deze vraag stelde Theo van Bergen bij de bibliotheek van de Hoge Raad aan ons: “Kunnen we een video laten produceren waarmee we het gebruik van de app stimuleren?”

Overal en altijd ‘fact-checken’
De bibliotheek van De Hoge Raad ontwikkelde de app zodat de 250 advocaten en rechters altijd en overal toegang kregen tot alle Nederlandse databanken. Want stukken lezen, dat is wat zij dagelijks doen om hun werk voor te bereiden. Telkens de bevindingen checken aan de hand van feiten en onderzoeken. Voorheen was deze informatie alleen beschikbaar via hun PC en waren er verschillende wachtwoorden nodig; best omslachtig dus. Met de nieuwe app kunnen de Hoge-Raad-collega’s de nodige informatie zelfs in de trein raadplegen.

Aandacht voor de tevreden succesvolle eindgebruiker en zijn verhaal

Zorg ervoor dat uw video’s bekeken worden!
One Minute Video’s als beschreven zijn op veel verschillende manieren in te zetten in een effectieve campagne waarin verschillende media elkaar versterken. Wilt u een middag sparren met een expert van The One Minute Company om helder te krijgen welke mediastrategie het beste bij uw organisatie past?

Meer informatie Bestellen